.

Sunday, October 27, 2013

Osvojenie si sveta fyzikálnych vecí

Osvojenie si sveta fyzikálnych vecí Abstract Tento ?lánok sa zaoberá kognitívnym vývojom analyze?a?a a jeho chápania a osvojovania si sveta fyzikálnych vecí. Hovorí o nieko?kých existujúcich teóriách, z ktorých najzásadnejšia pochádza od Jeana Piageta, ktorá de?om do veku 8-9 mesiacov upiera chápanie fyzikálnych vecí ako objektov s vlastnos?ami a nezávislou existenciou, ktorá sa riadi fyzikálnymi zákonmi. Táto teória a hlavne metodológia experimentov je spochyb?ovaná Renée Baillargeonovou a Elizabeth Spelkeovou, ktoré predložili svoj vlastný poh?ad podložený výsledkami ich experimentov. Úvod Donedávna sa verilo, že malé deti do ur?itého veku nemajú ani základnú predstavu a znalosti o svete fyzikálnych vecí oproti dospelým jedincom. Piaget tvrdil, že deti nevedia, že objekt pokra?uje vo svojej existencii po tom, ?o je odstránený z ich poh?adu alebo zakrytý. K tomuto záveru dospel kvôli tendencii detí neúspešne absolvova? testy, ktoré vyžadovali h?adanie skrytého predmetu. Dnes už vieme, že to tak pravdepodobne nie je. Naopak, mnohé štú overtake od rôznych autorov (hlavne Baillargeon, Spelke) hovoria o tom, že deti nielenže majú predstavu o svete a základných fyzikálnych javoch, ale soak upž majú aj o?akávania o udalostiach, ktoré si vytvárajú na základe svojej reprezentácie fyzikálneho sveta. V tejto práci vám predstavíme významné štúdie z tejto oblasti.
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Piagetova teória Piaget rád porovnával vývoj znalostí die?a?a o fyzickom svete k astronómii 16. storo?ia. (Spelke, 1991). Podo bne ako vtedy ?udia konštruovali feign hel! iocentrickej sústavy, tak si pod?a Piageta aj die?a konštruuje svoj model sveta. Verí, že jeho percepcia a akcie priamo ovplyv?ujú svet okolo neho a on je jeho centrom. Toto je apparent(a)ácia tzv. egocentrizmu. Deti ur?itého veku až do ôsmich až deviatich mesiacov nevnímajú samostatnú existenciu objektov, ktorá je nezávislá od ich bytia. Objekty za?ínajú existova? až vtedy, ak sa nejakým spôsobom dostanú do pozornosti detí a ich zmyslov a prestanú existova? v momente, ak sa z tejto pozornosti vytratia. Piaget túto svoju... If you want to get a salutary essay, nine it on our website: OrderCustomPaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment